Logo




R. COONEY, J. CHAPMAN
Nie teraz, kochanie


Premiera
07.06.2003

Duża Scena
2 h 20 min.

Bilety normalne:
25 – 60 zł

Bilety ulgowe:
20 – 45 zł


SPEKTAKL

ZZA KULIS

WIDEO






REALIZATORZY

Marcin Sławiński reżyseria, opracowanie muzyczne
Anna Sekuła scenografia 
Marcin Szaforz asystent reżysera
Dagmara Habryka inspicjent  
Maria Machowska opracowanie światła
Krzysztof Lisiak dokumentacja fotograficzna

 



OBSADA

Ewa Kutynia Panna Whittington
Wiesław Sławik Arnold Crouch
Krystyna Wiśniewska Panna Tipdale
Maria Stokowska Pani Frencham
Adam Baumann Gilbert Bodley
Czesław Stopka Komandor Frencham
Wiesław Kupczak Harry McMichael
Anna Kadulska Janie McMichael
Natalia Jesionowska Sue Lawson
Anna Wesołowska Maude Bodley
Marcin Szaforz Pan Lawson




ŚCIEŻKA SZTUKI

NIE TERAZ, KOCHANIE

Nie wiadomo, czy w tej opowieści bohaterów gubi bardziej słabość do luksusu (podobno, choć to nieekologiczne, niektóre kobiety marzą o prawdziwym futrze) czy miłość do wdzięków cudzych żon. Do ekskluzywnego salonu futrzarskiego w centrum Londynu, w którym rytm życia wyznaczają delikatne i leniwe ruchy szczotki na drogim futrze, pewnego dnia wkrada się totalny chaos. Portier jest w szoku. Nic dziwnego, skoro przez okno luksusowego sklepu wylatują kolejno: czerwona suknia, czarny komplet bielizny damskiej (sztuk jeden), papierowa torba z bielizną zastępczą, różowy komplecik, norki, czerwona walizka i jeszcze… komplet ściereczek. Tymczasem w salonie kochanka pewnego biznesmena pożycza sukienkę jego gołej żonie, która jest akurat kandydatką na kochankę kuśnierza, który nie wie, że jego żona jest kochanką tego biznesmena. 

Od lat specjalistami od fars są Anglicy, a na liście najchętniej wystawianych autorów jest Ray Cooney. Przez lata sam występował w teatrze, zdobywając uznanie jako aktor komediowy. Na scenie odebrał najlepszą lekcję do późniejszego pisania precyzyjnie ułożonych historii, w których każde otwarcie drzwi w danej sekundzie ma kolosalne znaczenie. „Nie teraz kochanie” to farsa, która miała swoją premierę na West Endzie w 1967 roku, napisana przez Cooneya we współpracy z Johnem Chapmanem, który opracował następnie scenariusz filmowy. W kinowym obrazie zagrał m.in. ceniony brytyjski komik Leslie Philips.



Komediowe



MEDIA O SPEKTAKLU

Centralnym motywem intrygi pozostają perypetie bohaterów z drogocennym futrem. Po stu dwudziestu minutach widz pada na kolana: jest w stanie uwierzyć we wszystkie przekonania o obłudnej naturze człowieka. (…) W trakcie spektaklu stajemy się świadkami zadziwiającego przeistoczenia się larwy w motyla. Chodzi o postać Arnolda Croucha (Wiesław Sławik). Wcześniej bał się rozmów z obcymi, był nieśmiały, zestresowany i zakompleksiony. Potem prezentuje się widzom jako właściciel „miniharemu”. Cicha woda brzegi rwie...

„artPAPIER”




PATRONI I MECENASI PREMIERY